Мабуть, найдешевші квитки на літак

Дорослі від 12
Молодь 12-24
Діти 2-12
Немовля до 2
тільки бізнес

МАУ відроджує далекі чартери


У співпраці з туроператором TPG український авіафлагман на зимовий період запускає мережу чартерних далекомагістральних напрямків на Домінікану (Ла Рома-нья), В’єтнаму (Сайгон/Хошимін) та до індійського штату Ґоа. Польоти почнуться з 25 жовтня рейсами до Домінікани, із середини листопада стартує програма до В’єтнаму, а під Новий Рік почнеться програма на Ґоа. Перевезення здійснюватимуться далекомагістральними бортами Boeing 767-300, крім індійського напрямку, куди літатиме Boeing 737-900.

 
Крім означених маршрутів, авіакомпанія також розглядає можливість польотів до таїландської провінції Крабі, а також до аеропорту Санья на китайському острові Хайнань. Утім, за повідомленням перевізника, можливість виконання цих польотів залежить від отримання дозволів від аеропортів призначення. А це складає певну проблему: нагадаємо, на початку цього року саме з причини відсутності дозволів було перервано чартерну програму до Санья, організовану туроператорами GTO Travel та Join UP!
Подібні програми на початку 2010-х років реалізовувала інша українська авіакомпанія - «Аеросвіт», здійснивши на замовлення тур-оператора MIBS Travel ланцюжок чартерних авіарейсів у Домінікану (Пунта Кана). Ланцюжок тоді завершився достроково через невідповідну якість пального, через що тур-оператор зазнав серйозних збитків, а борт затримався на карибському острові. Літав «Аеросвіт» і до Сай-гону, проте ті рейси були регулярними. Однак із банкрутством цієї авіакомпанії та її «приземленням» на початку 2013 року пряме авіасполучення між Україною та В'єтнамом припинилося.

Ситуацію, яка відбувається з чартерними авіапереве-зеннями підчас туристичного сезону-2018, інакше, як кризовою, назвати не можна. Постійні затримки й перенесення вильотів (трапляються й скасування), як наслідок - невдоволені пасажири, які висловлюють претензії до туристичних агенцій, ті, у свою чергу - до туропера-торів, туроператорські компанії виставляють претензії авіаперевізникам... Врешті-решт, весь ланцюжок працює зі зниженою ефективністю, що в майбутньому матиме наслідком зниження репутації учасників процесу, відтік клієнтури у бік самостійних подорожей/внутрішнього туризму/іноземних туроператорських компаній. А наприкінці - зменшення запланованих прибутків та вимивання обігових коштів. Ситуація поки що не перейшла у піке, проте знаходиться досить-таки близько від цього.
У чому річ? Що призвело до кризи та яким чином з неї вийти з найменшими збитками та втратами? У цій статті спробуємо дати відповіді на такі питання та накреслити рецепт уникнення подібних ситуацій у майбутньому.

ЗРОСТАННЯ НЕ НА КОРИСТЬ?

Протягом тривалого часу навесні професіонали галузі спостерігали одну й ту ж саму картину: туроператори оголошували безліч чартерних програм, які за якийсь час піддавалися «корекції» та «оптимізації». Під цими евфемізмами зазвичай малося на увазі скорочення заявлених рейсів або ж їхнє повне скасування через недовантаження бортів.
Однак цього року через стрімке (понад 20-відсотко-ве) зростання попиту на туристичні послуги, зокрема, авіачартерні програми, такого не сталося: вже навесні глибина продажів суттєво збільшилась (хоча, звичайно, не до німецько-голландського зразка), також раніше почали з’являтися стопи у букінгових системах туроперато-рів... Певною мірою, ринок повернувся до часів 2006-2007 років, тобто до початку світової фінансової кризи, коли у розпал сезону до турагенцій вишиковувалися черги, а ринок мав класичну ознаку ринку продавця за Котлером.
Сучасна туристична індустрія до такої ситуації виявилась неготовою: стандартні схеми перестали спрацьовувати, через що в місцях прибуття суттєво почастішали факти овербукінгу та, як наслідок, незаселення туристів в оплачені ними готельні номери. Однак це тема вже для іншої статті, у цій ми спробуємо розібратися з авіаційною складовою нинішніх проблем чартерного сектору масового туризму.


ЧАРТЕРИ НЕ В ФАВОРІ...

На відміну від минулих, тим більше докризових років, флот українських авіакомпаній, який використовується для чартерних авіаперевезень, суттєво скоротився. Та й середній його вік аж ніяк не вселяє оптимізм: вік повітряних суден, що возять туристів, здебільшого перевалив за 15, а в деяких випадках і за 25 років. Те, що чим старшим є літак, тим більше в нього треба вкладати коштів задля підтримання його у льотній придатності, є аксіомою авіаційної галузі. А теорема, яка є наслідком цієї аксіоми, звучить так: ймовірність різноманітних позаштатних ситуацій, які виникають через технічний стан літаків, залежать від віку повітряного судна, при цьому ця залежність є нелінійною та зростає швидше за лінійну функцію. Що, власне, ми й бачимо: в авіакомпаній, які експлуатують борти поважного віку, досить-таки часто трапляються факти не вильоту чи тривалої затримки авіарейсів із технічних причин.
У цьому не було б великої біди, якби не цьогорічна інтенсивність чартерних польотних програм: якщо виходить з ладу один літак, це позначається на доброму десятку рейсів, під які цей літак зафрахтовано. Замінити ж борт, як правило, нема чим: всі інші борти авіакомпанії теж за-діяні у перевезеннях, заробляючи в такий спосіб кошти для своїх власників.
Цікаво, що протягом останніх років український авіаційний флагман «Міжнародні авіалінії України» вельми неохоче виділяє свої ПС під чартерні авіаперевезення. Пояснення цьому факту є досить-таки простим: МАУ інтенсивно розвиває модель хабових перевезень через аеропорт «Бориспіль», формуючи свій флот саме під цю схему. А під чартери перевізник виділяє борти лише тоді, коли вони є вільними. Тобто за остаточним принципом. Адже в умовах жорсткої конкуренції на європейському та світовому ринках авіаційних послуг найважливішим товаром є репутація. Чартери ж - продукт сезонний, тож скоріш за все, керівництво МАУ віддає перевагу регулярйому сполученню, навіть у тих випадках, коли заробляє на цьому менше, ніж на чартерах. Отже, для МАУ чартери наразі не у фаворі...
Інші ж українські авіакомпанії, що здебільшого мають у своєму розпорядженні по 2-3 літаки, змушені розриватися між зобов'язаннями на регулярних рейсах, де вони заробляють репутацію, та чартерних авіаперевезеннях, які дають можливість заробляти гроші. Іноді трапляється так, що авіаперевізникам доводиться робити вибір між цими програмами, оскільки на виконання обох не вистачає ресурсу: так, 18 червня авіакомпанія Yanair оголосила про призупинення на півтора місяця польотів на маршруті Одеса - Краків. Враховуючи, що перший рейс на цьому напрямку було запущено 22 травня, цьому перевізникові доведеться докласти неабияких зусиль для того, щоб відновити втрачену серед європейських пасажирів репутацію, пов'язану із таким швидким закриттям щойно відкритої авіалінії...

АВАРІЇ ЛАМАЮТЬ ГРАФІК

Серйозні інциденти в авіації теж здатні вплинути на графік чартерних перевезень, ламаючи його та призводили до напруження, багатогодинних очікувань та/ чи скасувань рейсів. Те, ідо сталося усередині червня з літаком MD-83 авіакомпанії Bravo Airways у столичних «Жулянах», матиме довготривалі наслідки як для самого перевізника, так і для чартерних програм у цілому.
Адже послугами цього перевізника користуються кілька туристичних операторів, включаючи таких грандів, як JoinUP! чи TPG, не кажучи вже про пару десятків консолі-дантів. У результаті сумарний флот невеликих авіакомпаній, що переважно займаються чартерними авіапере-везеннями, зменшився на один повноцінний борт, і цю «дірку» закрити буде украй нелегко...
Звичайно, інциденти, подібні до того, що стався у «Жулянах», час від часу трапляються. 14 січня цього року в аеропорту Трабзону зійшов зі злітно-посадкової смуги та скотився у бік морського узбережжя Boeing 737-800 турецького лоукостера Pegasus. Як і в аналогічному інциденті в «Жулянах», ніхто з пасажирів не загинув. Обійшлося й без тяжких травм, проте наслідки цих інцидентів були різними: для авіакомпанії з 66 літаками (станом на 2017 рік) коригування графіку було несуттєвим, а от вихід з ладу MD-83 від Bravo змусив добряче напружитися туроператорів та агентів в усій Україні.

Читати далі

Чи можна літати на ранніх термінах вагітності та як зробити політ комфортним

 

vahitnist-pry-aviapereloti У більшості випадків авіаперельоти не роблять негативного впливу на вагітність, якщо немає хронічних захворювань і ускладнень. Несприятливим часом для подорожей прийнято вважати перший триместр, коли підвищена ймовірність викидня, і третій, коли збільшений ризик відшарування плаценти, передчасних пологів.

Останні дослідження довели, що при відсутності ускладнень можна літати на літаку на будь-якому терміні вагітності. Необхідно пам'ятати, що у кожної жінки вагітність протікає по-своєму, тому важливо перед польотом проконсультуватися з спостерігає лікарем.

Переліт на літаку на ранніх термінах вагітності вважається не найкращим часом. Через гормональних змін в організмі майбутніх мам в перший період вагітності відчувають загальне нездужання, їх дошкуляють головні болі і нудота.

Такі неприємні симптоми, при перельоті в ранній період вагітності (до 12 тижнів), можуть посилитися в наслідок перепаду тиску. Знижений тиск в салоні літака може стати причиною кисневого голодування як для внутрішніх органів мами, так і для малюка.

При нормальному розвитку вагітності ймовірність шкоди від перельоту дуже мала, але перш ніж сідати в літак на ранніх термінах вагітності, про можливі наслідки варто все ж подумати.

Читати далі

Що робити, щоб не закладало вуха в літаку

airplane-pressure Закладання вух в літаку - найпопулярніша проблема, з якою стикаються люди при авіа перельоті. Про те, чому закладає вуха в літаку і що робити розповімо в нашій статті.

Чому закладає вуха в літаку?

Закладеність і больові відчуття у вухах - це реакція організму на різницю тиску в організмі людини і зовнішнього середовища.

У нормі тиск повітря в вусі (в барабанній порожнині) має дорівнювати атмосферному. Якщо ж тиск не однаковий, то одна зі сторін вдавлює перетинку, і ми відчуваємо це як закладеність у вусі.

Коли літак набирає висоту, атмосферний тиск знижується і виникає різниця тисків, яку ми відчуваємо як закладеність у вухах. При ковтанні або коли позіхаешь внутрішній отвір слухової труби на деякий час відкривається, повітря з більш високим тиском виходить, а з більш низьким заповнює порожнину, тому закладеність вуха зникає.

Що робити, щоб не закладало вуха в літаку

Для того, щоб в польоті в літаку швидко і ефективно позбутися від закладеності, болю і неприємних відчуттів у вухах є кілька поширених способів:

  • Застосовуйте спеціальні беруші для перельотів (їх краще придбати заздалегідь)
  • Частіше відкривайте рот і позіхайте
  • Жуйте жувальну гумку
  • Розсмоктуйте льодяники
  • Пийте рідину через соломинку
Читати далі

Вартість авіаквитків для дітей. До скількох років купується дитячий квиток на літак? ЧАСТИНА 2 .

podorozh-z-ditmyЯкщо під час подорожі дитині виповнюється 2 роки або 13 років

Купуючи квиток в обидва боки, багато хто стикається з ситуацією, коли під час подорожі дитині виповнюється два роки (або 13 років). Вартість авіаквитка на переліт, залежить від авіакомпанії. Умовно можна розділити їх на три категорії:

  • Авіакомпанії, що дозволяють переліт туди і назад за тарифом INF (для дітей до 2-х років);
  • Авіакомпанії, що просять купувати два різних квитка: один, на рейс «туди», по тарифу INF, інший, «назад» - за тарифом CHD. Або ж відразу купувати квиток на літак в обидва боки по тарифу для дітей від 2-х до 12 років.
  • Авіакомпанії, що просять бронювати авіаквитки в обидва боки по тарифу CHD.

Якщо вашій дитині виповнилося 2 роки, але він летить за тарифом INF, то необхідно забронювати для нього окреме місце.

Список авіакомпаній, що дозволяють летіти по тарифу INF дітям, яким під час подорожі виповнилося 2 роки:

Air Pacific

Alitalia

American Airlines

Australian Airlines

British Airways

British Midland airways (BMI)

Brussels Airlines

China Southern Airlines

Czech Airlines

Icelandair

Malasia Airlines

SAS

Singapore Airlines

TAM Linhas Aereas

THAI Airways

Ukraine International Airlines

Vietnam Airlines

Верджін Атлантік Ейрвейз

Джорджіан Ейрвейз

Kіпрські авіалінії

Острал Авіалінії

Ейр Європа

Читати далі

Вартість авіаквитків для дітей. До скількох років купується дитячий квиток на літак? ЧАСТИНА 1.

aviakvytky-dlya-diteyПодорожувати з дітьми завжди клопітно. Як правило, виникає маса питань. У нашій статті розглянемо питання, пов'язане з покупкою авіаквитка дітям.

Авіаквитки для дітей до 1-го року

Поняття «авіаквиток для дитини до року» не існує. Всі авіакомпанії дітей-мандрівників поділяють тільки на дві категорії:

INF (інфант, немовля, дитина до 2 років);

CHD (чайлд, діти з 2 до 12 років).

Залежно від того, до якої категорії відноситься ваша дитина, змінюється розмір знижки, яку можна отримати при оформленні дитячого авіаквитка.

Авіаквитки для дітей до 2-х років (INF)

Дитина віком до 2-х років може летіти з батьками без окремого пасажирського місця в літаку безкоштовно. Попередньо потрібно оформити нульовий авіаквиток, інакше вашого малюка не пустять в літак.

При оформленні нульового авіаквитка потрібно вказати вік дитини на момент здійснення рейсу, а не на момент бронювання. Так якщо, в момент придбання авіаквитка вашій дитині 1 рік 9 міс., А в момент вильоту 2 роки 1 день, система бронювання видає помилку невідповідності дати народження. В цьому випадку, вибираючи тип пасажира, потрібно вказати «дитина 2-12 років» і оплатити його відповідно до спеціального тарифу для дітей.

Читати далі

7 хитрощів, які можуть стати в нагоді в літаку під час перельоту

perelit-v-saloni-litakaperelit-litak Все частіше люди добираються з міста в місто або в іншу країну літаком. У наш час - це найшвидший спосіб переміщення. Ми розповімо вам про хитрощі, деякі комусь знадобляться в літаку під час перельоту, а інші неприємно здивують. У будь-якому випадку, про них варто дізнатися, перш ніж вирушати в авіаподорож.

Ввічливій людині і «карти в руки»

Про норми поведінки знають всі, на них ми зупинятися не будемо. Відзначимо лише те, що ввічливість і тактовність налаштовує на потрібну хвилю. Наприклад, прояв люб'язності по відношенню до бортпровідниць цілком може гарантувати приємні бонуси. Сфера впливу у стюардес набагато ширше, ніж здається. Вони можуть пересадити вас на більш комфортне місце в літаку, навіть з економ-класу - в перший або бізнес-клас. Також можуть і замінити блюдо на інше з меню першого класу. Так що, посмішка і ввічливість насамперед.

Вільні місця

Буває, що літаки не заповнюються на 100% пасажирами. У цьому випадку, після закінчення посадки можна зайняти будь-яке вільне місце в салоні.

На місцях біля ілюмінатора холодніше

Температура за бортом літака може досягати -60 - 65 ° С, що призводить до охолодження фюзеляжу. Найсильніше це відчувається на місцях біля ілюмінатора, особливо влітку, коли всі ходять в легких сукнях, шортах і майках. Тому якщо вам хочеться милуватися з вікна красивими пейзажами, краще одягнутися тепліше.

Читати далі

Чому потрібно зробити так? 6 корисних порад пасажирам від бортпровідників

korysni-porady-pasazhyram-vid-bortprovidnykivzakhodyty-na-bort-laynera-ostannim Чому потрібно зробити так? 6 корисних порад пасажирам від бортпровідників

За роки польотів і спілкування з пасажирами бортпровідники як ніхто інший бачать, що заважає більшості людей перестати нервувати і насолодитися комфортом повітряної подорожі. Деякі речі цілком залежать від вас, але є і особливі «інсайдерські» підказки від бортпровідниць, якими гріх не скористатися.

  1. Заходьте на борт останнім

Дуже корисна фішка - заходити на борт лайнера останнім. Це дає додаткову можливість зайняти більш зручне або бажане місце. Пасажири, як правило, вже розсаджені по своїх місцях і вашому огляду відкриються вільні місця. Часом буває, що порожні - цілі ряди, де можна розташуватися з комфортом поодинці.

  1. Уникайте крісел у перегородки

Як правило, у перегородки розсаджують пасажирів з немовлятами, бо тільки там можна розмістити люльку. Малюки в польоті часто бувають неспокійними через перепад тиску, іншу атмосферу, інше повітря та ін. Щоб переліт був комфортним і спокійним, вибирайте місця подалі від перегородок. Так ви уникнете зайву метушню і плач.

Читати далі

Як відбувається переліт з пересадкою

peresadka-na-inshyy-litakПрямі перельоти, зрозуміло, самі зручні та 

комфортні. Але в деякі точки світу просто не існує прямих рейсів, і дістатися до них можна тільки з пересадкою.

Яким чином відбувається переліт з пересадкою, чим транзитний рейс відрізняється від прямого

  • Прямий рейс - це рейс, коли переліт з аеропорту вильоту в аеропорт призначення здійснюється на одному літаку.
  • Переліт з пересадкою – той випадок, коли ви летите до місця призначення найчастіше на двох літаках, а під час перельоту у вас буде зупинка, під час якої вам потрібно буде перейти з одного літака в інший.

Особливості пересадок в залежності від авіакомпаній, які обслуговують рейси

Транзитний переліт може здійснюватися як однією, так і різними авіакомпаніями.

  • У разі, коли переліт здійснює одна компанія, вам спочатку потрібно буде сісти в перший літак цієї авіакомпанії, а в транзитному аеропорту, пересісти в інший літак, що належить цій же авіакомпанії.
  • У разі, коли переліт здійснюють кілька авіакомпаній, ви спочатку сідайте в літак однієї авіакомпанії, а в транзитному аеропорту, пересідаєте в літак, що належить іншій авіакомпанії. Ці авіакомпанії можуть бути пов'язані або не пов'язані один з одним партнерськими відносинами.
  • Якщо ви здійснюєте переліт за допомогою авіакомпаній-партнерів, у вас на руках буде одна маршрутна квитанція, в яку внесено обидва ваших перельоту, а за стиковку і пересадку відповідають авіакомпанії.
  • Якщо авіакомпанії не пов'язані між собою партнерськими відносинами, маршрутних квитанцій буде дві - на кожен рейс окремо, а за стиковку і пересадку відповідають вже не авіакомпанії, а тільки ви.
Читати далі

У чому різниця між стикувальним рейсом і рейсом з пересадкою

reys-zi-stykuvannyam-odyn-aviakvytokz-peresadkoyu-aviakvytokБільшість пасажирів вибирають тільки прямі рейси для перельоту, вони бояться невідомості та не хочуть зайвих проблем. Але є інша категорія пасажирів, які навпаки, вибирають стикувальні маршрути і рейси з пересадкою. Для чого їм потрібні такі складнощі? Чим відрізняється стикувальний рейс від рейсу з пересадкою? І коли має сенс вибирати рейс зі стикуванням і пересадкою?

Стиковка

Стиковка - це політ з посадкою в одному або декількох 

пунктах з одним квитком на літак. Зупинки робляться для зміни повітряного судна - тобто пасажири залишають в пункті зупинки один літак, переходять в аеропорт, щоб пересісти в інший лайнер.

При стикувальному рейсі - один авіаквиток, один номер бронювання, одна авіакомпанія (можуть бути компанії партнери і дочірні). Оплачується такий авіаквиток один раз на сайті авіакомпанії або на сайті посередника.

Стиковка може проходити від 1 години до доби. Повторна реєстрація не потрібна, вона оформляється один раз - в аеропорту відльоту. При цьому ви отримуєте один загальний посадковий талон або два відразу на обидва відрізка шляху, який потрібно пред'явити в проміжному аеропорту.

Читати далі

Які місця в літаку найкращі, як вибрати гарне місце в літаку

mistse-bilya-ilyuminatoramistsya-v-khvostiНезручне місце в літаку може змусити вас відчувати дискомфорт під час всього польоту, стати причиною втоми і розбитості в кінці подорожі. Але цього можна уникнути, якщо заздалегідь дізнатися, які місця в літаку будуть для вас найбільш зручними та комфортними.

Місце біля ілюмінатора

+

  • Якщо ви летите днем і плануєте читати, плюсом стане гарне освітлення місця.
  • Можна милуватися видом з вікна.
  • Тут ваші сусіди не будуть протискуватися через ваше місце до свого і доставляти вам додаткові незручності.

-

  • З такого місця складніше встати і пройти, доведеться тривожити сусідів.

Місце біля проходу

+

  • З цього місця можна безперешкодно вставати.
  • Тут можна витягнути ноги в прохід.
  • Після посадки літака можна трохи швидше за інших встигнути до виходу.

-

  • Вам доведеться вставати з місця кожен раз, коли сусіди захочуть піднятися і вийти.
  • Біля вас будуть ходити інші пасажири і бортпровідники з візками, які можуть зачіпати вас.

Місця в середині ряду

Місця в середині ряду, поєднують всі недоліки і переваги крісел біля ілюмінатора і крісел біля проходу.

Читати далі