Мабуть, найдешевші квитки на літак

Дорослі від 12
Молодь 12-24
Діти 2-12
Немовля до 2
тільки бізнес

WizzAir в аеропорту «Жуляни»

 До 2026 року Wizz Air планує залучити до свого флоту 266 літаків Airbus: саме такий контракт перевізник уклав із європейським виробником авіаційної техніки. На думку керівництва авіакомпанії, таке розширення флоту дасть змогу ще більше стимулювати розвиток ринку бюджетних авіаперевезень.
Розширяє свою присутність угорський лоукостер і в Україні: так, віднедавна у столичному аеропорті «Жуляни» базується вже 3 «Ейрбаси», завдяки чому інвестиції в економіку України збільшились, перевищивши показник $300 млн, зросла кількість робочих місць для громадян України (наразі більше 100 співробітників Wizz Air мають українське громадянство), а також розширився український сегмент маршрутної мережі авіакомпанії Так, на 7 наявних маршрутах збільшується частотність: зі столиці до Меммінгена - з 5 до 6 рейсів на тиждень, до Дортмунду - з 4 до 5, Кельну - з 3 до А, Копенгагену - з 3 до 5, Ларнаки - з 2 до 4, Ганноверу - з 2 до 3, зі Львова до Берліна Шьонефельд - з 2 до 4 відправлень на тиждень. Крім того, цього року запускаються нові авіарейси з аеропортів України, зокрема, з Києва до Таллінна, Лісабона, до Відня, з Харкова до Катовіце та того ж таки Відня.

Наявність в Україні авіакомпанії Wizz Air наразі сприймається як щось звикле, таке, що було завжди. Дійсно, багато наших співвітчизників звикли до їхніх літаків, лоукос-терної моделі та, як наслідок, ціноутворення на квитки, навчилися «ловити» вигідні тарифи... А в підсумку, вже тривалий час живуть, усвідомлюючи, що у будь-який момент мають можливість без зайвих клопотів купити квиток та відправитись у подорож до Європи за трьома десятками напрямків.
Насправді ж угорський лоукостер працює на українському ринку порівняно недавно: зайшов він до нашої держави 10 років тому, а перші польоти здійснив наприкінці літа 2008 року. На початку планувалося, що, крім міжнародних рейсів, за допомогою дочірньої авіакомпанії Wizz Air Ukraine здійснюватиметься сполучення й на широкій мережі внутрішньодержавних рейсів, проте цю ідею до кінця реалізовано не було: деякі внутрішні рейси (Київ - Запоріжжя) так і не відбулися, інші (наприклад, Київ - Одеса) проіснували дуже нетривалий час. Найдовше експлуатувався рейс Київ - Сімферополь, проте і його було закрито навесні 2013 року.

А з початком російсько-української війни та бойових дій на Донбасі навесні 2014 року маршрутна мережа Wizz Air в Україні почала стрімко скорочуватися, так само, як і пасажиропотік рожево-білих «Ейрбасів». Тоді ж було припинено діяльність української «дочки», й Wizz Air стала літати в Україну під кодами материнської авіакомпанії Wizz Air Hungary. Мінімуму показник пасажиропотоку на українському сегменті маршрутної мережі «Віззів» сягнув 2015 року, відтоді ж почалося зростання - спочатку повільне, а потім бурхливе, та, відповідно, повернення позицій угорського бюджетного перевізника на українському ринку. Так, за словами в.о. директора з комунікацій Wizz Air Соріни Ратц, яка 21 червня зустрілась з вітчизняними медіа на честь 10-ліття діяльності авіакомпанії в Україні, протягом 2018 року авіакомпанія подвоїла свою пропозицію в українському сегменті порівняно з 2017 роком. В абсолютних цифрах це 1,6 млн. крісел на українських маршрутах, у тому числі 1,34 млн. - з Києва, де у Wizz Air тепер базуються 3 літаки (крім столичного аеропорту «Жуляни», Wizz Air здійснює польоти зі Львова та Харкова - Ред.). Що ж до зростання провізних ємностей з української столиці, то поточного року вони збільшились на 79% порівняно з минулим.
Яким є майбутнє Wizz Air в Україні, та й не тільки? На зустрічі з журналістами пані Ратц намагалася задовольнити інтерес представників українських ЗМІ, проте її відповіді не завжди були конкретними. Так, на спробу автора цих рядків з’ясувати, чи буде поновлено польоти Wizz Air до Одеси, коли в тамтешньому аеропорту буде побудовано нову злітно-посадкову смуту, спікер відповіла, ідо її компанія завжди зацікавлена в розвитку своєї маршрутної мережі, проте відкриття сполучення з новими аеропортами - це стратегічне рішення, яке залежить як від технічних, так і фінансових умов в аеропорту, а також від попиту на перевезення. Отже, щодо Одеси вона нічого конкретного сказати не може.

Утім, конкретних відповідей з вуст пані Соріни теж вистачало, проте в більшості випадків вони стосувалися того, чого компанія робити не планує. Так, на запитання того ж таки автора про те, чи не збирається Wizz Air, подібно до деяких своїх конкурентів, запровадити трансферні перевезення через окремі хаби на кшталт Будапешта чи Варшави, спікер відповіла, що компанія воліє зберегти свою сталу модель point 2 point сполучення та не має наміру її ускладнювати (ірландський лоукостер Ryanair минулого року запровадив у якості експерименту схему транзитних перевезень через римський аеропорт Ф’юмічіно - Ред.). Подібна відповідь була й на питання, чи не збирається компанія змінити дестинацію в Києві та повернутися до аеропорту «Бориспіль»: «Ні, такий варіант ми не розглядаємо». Так само перевізник не планує повертатися до обслуговування внутрішніх рейсів в Україні.
Як би там не було, спілкування українських журналістів з представником топ-менеджменту Wizz Air було корисним не тільки з точки зору PR-стратегії компанії, але й для розуміння подальших дій як самого авіаперевізника, так і стану українського бізнес-клімату в галузі пасажирських авіаперевезень, а точніше - в її лоукост-сегменті. Адже становище та активність Wizz Air на українських теренах є чудовим індикатором стану вітчизняної економіки та сприятливості бізнес-клімату для іноземних інвесторів. Як тільки економіка йде угору - Wizz розширює маршрутну мережу, додає провізні ємності та вкладає кошти в обладнання бази для своїх літаків. І це, однозначно, добре: крім усього іншого, це означає, що й іншим бюджетним перевізникам, наприклад, тому ж таки Ryanair'oBi, в Україні знайдеться місце. Та, з іншої точки зору, український бізнес-клімат усе ще є досить непрозорим та несприятливим для того, щоб відновити діяльність української «дочки» або запустити внутрішнє сполучення. Таким чином, поведінка таких компаній, як Wizz Air, є чудовим індикатором та водночас дороговказом для органів державної влади, у який бік слід спрямовувати зусилля у подальшому реформуванні та стабілізації вітчизняної економіки.